بررسی افکت Stylize در افتر افکت
در این راهنما از مجموعه خانه فتوشاپ با همراه باشید تا به بررسی آپشنهای افکت Stylize در افتر افکت بپردازیم.
در این صفحه میخوانید:
افکت Brush Strokes
این افکت ظاهری سخت را روی یک تصویر اعمال میکند. اگر در این افکت طول Brush Strokes را روی مقدار ۰ قرار دهید و تراکم Stroke را زیاد کنید، میتوانید افکتی به سبک pointillist بسازید. دقت کنید که وقتی جهت strokes را مشخص میکنید، آنها به طور تصادفی مقدار کمی پراکنده میشوند تا نتیجه طبیعیتری را ارائه دهند. این افکت از مجموعه افکت Stylize در افتر افکت، کانال آلفا و همچنین کانالهای رنگی را تغییر میدهد. توجه داشته باشید که اگر بخشی از تصویر را ماسک کرده باشید، brush strokes روی لبههای ماسک نقاشی میشود.
Stroke Angle
این گزینه جایی است که جهت stroke در آن ایجاد می شود. تصویر به طور موثر در این جهت جابجا شده و باعث بریدگی در مرزهای لایه میشود. استفاده از افکت Grow Bounds قبل از افکت Brush Strokes به طور موثر مرزهای لایه را گسترش میدهد تا از کات شدن ناگهانی آنها جلوگیری شود.
Brush Size
اندازه براش را بر حسب پیکسل نشان میدهد.
Stroke Length
حداکثر طول هر stroke، بر حسب پیکسل است.
Stroke Density
هرچه تراکم این گزینه بالاتر باشد، strokeهای براشها بیشتر باهم همپوشانی خواهند داشت.
Stroke Randomness
این گزینه Strokeهای غیر یکنواخت ایجاد میکند. هرچه مقدار رندوم آن بیشتر باشد، strokeهای ایجاد شده هم متفاوت خواهند بود.
Paint Surface
محل اعمال Brush strokes را مشخص می کند.
Paint On Original Image
این گزینه stroke را در بالای لایهای که هنوز اصلاح نشده قرار میدهد. قابل ذکر است که این گزینه بصورت پیش فرض روی تصویر اعمال میشود.
Paint On Transparent
عملکرد این گزینه به صورتی است که پس از اعمال آن فقط stroke ظاهر شده و لایه بین آنها شفاف میماند.
Paint On White/Paint On Black
Stroke را روی بکگراند سفید یا سیاه اعمال میکند.
Blend With Original
مشخصکننده شفافیت افکت است. در صورت استفاده از این افکت نتیجه آن با تصویر اصلی ترکیب میشود. هرچه مقدار این افکت را بالاتر قرار دهید، تأثیر آن روی لایه کمتر خواهد بود. برای مثال، اگر مقدار این افکت را روی ۱۰۰% تنظیم کنید، هیچ نتیجهای روی لایه نخواهد داشت. اما اگر آن را روی ۰٪ تنظیم کنید، افکت اعمال شده و تصویر اصلی دیگر نمایش داده نمیشود.
افکت Cartoon
این افکت از جمله پراستفادهترین افکت Stylize در افتر افکت است که سایهها و رنگها را در یک تصویر تغییر میدهد و به لبهها نیز stroke اضافه میکند. نتیجه کلی به این صورت اعمال میشود که مناطق دارای کنتراست کم، با کاهش کنتراست و مناطق با کنتراست بیشتر با افزایش کنتراست مواجه میشوند. نتیجه نهایی نیز تصویری شبیه به یک طرح کارتونی خواهد بود. میتوانید از این افکت برای سادهسازی یک تصویر، برجسته کردن جزئیات یا پنهان کردن کیفیت پایین فیلم اصلی استفاده کنید.
مزیتی که این افکت نسبت به برخی افکتهای دیگر دارد این است که نتیجه مشابهی را ارائه میدهد. به عبارت دیگر اگر دو فریم بسیار شبیه به یکدیگر باشند، نتیجه اعمال افکت Cartoon از یک فریم به فریم دیگر تفاوت زیادی نخواهد داشت.
نحوه تاثیر افکت Cartoon
۱. این افکت تصویر را صاف کرده و با تار کردن تصویر (مانند تاثیری که افکت Blur دارد) تغییرات جزئی را حذف میکند. ضمناً میتوانید ویژگیهای Detail Radius و Detail Threshold را برای کنترل این فاز تغییر دهید.
۲. لبهها را در تصویر پیدا کرده و مانند افکت Find Edges روی آنها stroke اعمال میکند. با استفاده از این افکت ویژگیهای Edge و Advanced را تغییر دهید تا نحوه تعیین edge و ترسیم stroke را کنترل کنید.
۳. این افکت تغییرات در رنگ تصویر را کاهش میدهد و تغییر سایهها و رنگها را ساده می کند.
نکته ۱:
برای کار با این افکت، اول از همه Render را روی Fill Only تنظیم کنید تا مشخص کنید که میخواهید رنگهای داخل عناصر با چه روشی نمایش داده شوند. در مرحله بعد، Edges یا Fill & Edges را انتخاب کنید و ظاهری که میخواهید روی لبهها اعمال شود را انتخاب کنید. پس از اینکه ظاهر کلی را با استفاده از این کنترلگرها ایجاد کردید، از ویژگی های گروه Advanced برای تنظیم دقیقتر جزئیات ظاهر کار استفاده کنید.
لازم است اشاره کنیم که می توانید جزئیات افکت Cartoon را نیز متحرک کنید. دقت داشته باشید که ممکن است تنظیمات استفاده شده برای قسمتی از تصویر، برای قسمتهای دیگر نتیجه خوبی ندهد. برای مثال، ممکن است برای یک نمای نزدیک از چهره، به رنگهای کمتر و خطوط edge ضخیمتری نسبت به صحنههای اکشن و جزئیات زیاد احتیاج داشته باشید.
نکته ۲:
قبل از اعمال افکت cartoon، اگر میخواهید فیلمی را شبیه به یک کارتون کنید، آن را روی نرخ فریم کمتری تنظیم کنید یا از افکت Posterize Time روی لایه استفاده کنید. در نظر بگیرید که کارتون ها نسبت به فیلمهای اکشن زنده، نرخ فریم بسیار کمتری دارند.
جزئیات افکت Cartoon
Render
Fill، Edges یا Fill & Edges. تعیین میکند که کدام عملیات انجام شود و کدام نتایج نمایش داده شود.
Detail Radius
شعاع عملیات تار کردن تصویر برای صاف کردن و حذف جزئیات قبل از آن را نشان میدهد. هرچه شعاع بزرگتر باشد، پیکسلهای بیشتری در تصویر با هم جمع میشوند؛ بنابراین افزایش مقدار Detail Radius باعث افزایش تاری میشود.
Detail Threshold
عملیات تار کردن تصویر که افکت Cartoon انجام میدهد مشابه عملیاتی است که توسط افکت Bilateral Blur استفاده میشود. شعاع تاری به طور خودکار در مناطقی که لبه یا جزئیات برجسته دیگری دارند، کاهش پیدا میکند. بنابراین این گزینه تعیین میکند که چه قسمتهایی باید حفظ شوند و چه مناطقی باید به طور کامل محو شوند. هرچه مقدار Detail Threshold کمتر باشد، باعث میشود جزئیات دقیقتری حفظ شوند. از سوی دیگر هرچه مقدار بالاتری داشته باشد، باعث می شود نتیجه افکت کارتونی سادهتر و با جزئیات کمتری حفظ شود.
Fill
مقادیر درخشندگی در تصویر با توجه به تنظیمات Shading Steps و Shading Smoothness کوانتیزه میشوند. اگر مقدار Shading Smoothness 0 باشد، نتیجه بسیار شبیه به یک posterization ساده، با شارپ شدید خواهد بود. هرچه مقدار Shading Smoothness بالاتر باشد، باعث میشود رنگ ها به طور طبیعیتر با هم ترکیب شوند.
در این مرحله smooth مقدار جزئیات موجود در تصویر اصلی را در نظر گرفته و مناطقی که از قبل هموار هستند کوانتیزه نمیشوند، مگر اینکه مقدار Shading Smoothness کم باشد.
Edge
این گزینه تعیین میکند که چه چیزی در لبه تصویر در نظر گرفته شود و چگونه استروک اعمال شده به لبه ظاهر شود.
Threshold
این گزینه در افکت Stylize در افتر افکت، تعیین میکند که دو پیکسل چقدر باید متفاوت باشند تا افکت کارتونی به عنوان یک طرف لبه در نظر گرفته شود. اگر مقدار Threshold را افزایش دهید، مناطق بیشتری به عنوان لبه در تصویر شناخته میشوند.
Width
ضخامت stroke که به edge اضافه میشود.
Softness
این مقدار را افزایش دهید تا فضای بین اتروکها و رنگهای اطراف آنها نرمتر باشد و به نوعی این انتقال آهستهتر شکل گیرد.
Advanced
این گزینه در واقع تنظیمات پیشرفته مربوط به لبهها و عملکرد آنها است.
Edge Enhancement
این ویژگی با مقادیر مثبت، لبهها را تیزتر میکند و با مقادیر منفی لبهها را گسترش میدهد. این اتفاق باعث میشود که پیکسلها به سمت دورتر از لبهها متمایل شوند. در نتیجه کل تصویر مخدوش خواهد شد و لبهها شارپ یا پخش میشوند.
Edge Black Level
وقتی این ویژگی ۰ باشد، تنها پیکسلهایی که به عنوان بخشی از یک لبه شناسایی شدهاند stroke میگیرند. وقتی که Render روی حالت Edges تنظیم شده باشد، تصویر سفید خواهد بود؛ به جز مناطقی که دارای استروک مشکی خالص هستند. ویژگی Edge Black Level را به مقدار کمی افزایش دهید تا سایههای خاکستری رنگی را به تصویر اضافه کنید. اگر این ویژگی را به مقدار بیشتری افزایش دهید، به نتیجهای شبیه به استروک سفید در بکگراند سیاه نزدیک میشوید.
Edge Contrast
مقدار کنتراست در نمایش مقیاس خاکستری لبهها را نشان میدهد.
افکت Color Emboss
این افکت از مجموعه افکت های Stylize در افتر افکت، مانند افکت Emboss عمل میکند، بدون اینکه رنگهای اصلی تصویر را از بین ببرد.
افکت Emboss
افکت Emboss لبههای اشیاء را در یک تصویر واضح میکند و رنگها را از بین میبرد. علاوه بر این این افکت لبهها را از یک زاویه مشخص برجسته میکند. تنظیم کیفیت لایه با کنترل تنظیمات Relief روی افکت Emboss تاثیر می گذارد.
Direction
جهتی را تعیین میکند که نور هایلایت از آن قسمت میتابد.
Relief
این گزینه ارتفاع ظاهری بر حسب پیکسل را نشان میدهد. تنظیمات Relief در واقع حداکثر عرض لبه های هایلایت را کنترل میکند.
Contrast
وضوح تصویر را تعیین میکند.
Blend with Orginal
نشان دهنده شفافیت افکت خواهد بود. هر چه این مقدار را بالاتر قرار دهید، تأثیر آن بر کلیپ کمتر است. برای مثال، اگر این مقدار را روی ۱۰۰%تنظیم کنید، افکت هیچ نتیجه قابل مشاهدهای روی کلیپ نخواهد داشت. اما اگر این مقدار را روی ۰٪ تنظیم کنید، تصویر اصلی دیگر نمایش داده نمیشود.
افکت Find Edges
افکت Find Edges مناطقی از تصویر را که دارای تغییرات قابل توجهی هستند شناسایی کرده و روی لبه ها تأکید می کند. لبه ها می توانند به صورت خطوط تیره در پس زمینه سفید یا خطوط رنگی در پس زمینه سیاه ظاهر شوند. با اعمال افکت Find Edges، تصاویر اغلب شبیه طرحهای اصلی به نظر میرسند.
Invert
این گزینه پس از پیدا کردن لبهها، تصویر را معکوس می کند. اگر Invert انتخاب نشده باشد، لبه ها به صورت خطوط تیره در پس زمینه سفید ظاهر می شوند. اما در صورت انتخاب آن، لبهها به صورت خطوط روشن در پس زمینه سیاه ظاهر میشوند.
افکت Glow
افکت Glow بخشهای روشنتر یک تصویر را پیدا کرده و سپس پیکسلهای اطراف آن را روشن میکند تا هالهای درخشان ایجاد کند. افکت Glow همچنین میتواند نوردهی بیش از حد اجسام روشن را شبیهسازی کند. بنابراین میتوانید درخشش را بر اساس رنگهای اصلی تصویر یا کانال آلفای آن قرار دهید. درخششهای مبتنی بر کانالهای آلفا، تنها در لبههای تصویر، بین مناطق مات و شفاف، روشنایی پراکنده ایجاد میکنند. همچنین میتوانید از افکت Glow برای ایجاد درخشش گرادیانت بین دو رنگ (رنگهای A و B) و ایجاد افکتهای چند رنگ با looping استفاده کنید.
رندر کردن افکت Glow با بهترین کیفیت میتواند ظاهر لایه را تغییر دهد. این تغییر به ویژه اگر از نقشههای فتوشاپ برای رنگ کردن Glow استفاده کنید، صادق است. توجه داشته باشید که حتماً قبل از اینکه افکت را نهایی کنید، پیش نمایش آن را با بهترین کیفیت مشاهده کنید.
توجه:
افکت glow در پروژههای ۳۲ bpc روشنتر و واقعیتر هستند، چراکه محدوده دینامیکی بالا در پروژههای ۳۲ bpc از بریده شدن مقادیر رنگ درخشش جلوگیری میکند. بنابراین برای کار با این افکت با رنگ ۳۲ bpc کار کنید، حتی اگر فیلم دارای مقادیر رنگی با محدوده دینامیکی بالا نباشد.
Glow Based On
تعیین میکند که درخشش بر اساس مقادیر رنگ است یا مقادیر ترنسپرنسی.
Glow Threshold
این گزینه آستانهای را بهعنوان درصد روشنایی تعیین میکند که Glow در آن اعمال نمیشود. هرچه مقدار این گزینه کمتر باشد در بخش بیشتری از تصویر درخشش ایجاد می کند. اما هرچه مقدار آن بیشتر باشد، در بخش کمتری از تصویر درخشش ایجاد می کند.
Glow Radius
فاصلهای که درخشش از نواحی روشن تصویر خارج میشود را نشان میدهد. مقادیر بزرگتر درخششهای پراکنده ایجاد کرده و مقادیر کوچکتر درخششهایی با لبههای تیز ایجاد می کند.
Glow Intensity
میزان روشنایی درخشش را تعیین میکند.
Composite Original
نحوه ترکیب نتایج افکت با لایه را مشخص میکند. گزینه On Top با استفاده از روش ترکیبی انتخاب شده برای Glow Operation، درخشش را در بالای تصویر قرار میدهد. در قسمت پشت، درخشش پشت تصویر قرار می گیرد و نتیجه آن این است که نور در بکلایت ایجاد میشود. اما هیچ کدام درخشش را از تصویر جدا نمیکنند.
توجه:
برای کاهش layer و تبدیل آنها به Glow، None را برای Composite Original و Glow Operation انتخاب کنید. برای ایجاد افکت Glow برای متنی که تمام لایههای زیر آن را از بین میبرد، Silhouette Alpha را برای Glow Operation انتخاب کنید.
Glow Colors
نشان دهنده رنگهای درخشان است. رنگ های A & B با استفاده از رنگهای مشخصشده توسط کنترلهای Color A و Color B، یک درخشش گرادیانت ایجاد میکنند.
Color Looping
این گزینه شکل منحنی گرادیانت برای استفاده را نشان میدهد. اما در صورتی که رنگهای A و B برای Color Looping انتخاب شده باشد.
Color phase
جایی است که در چرخه رنگ، حلقه های رنگی شروع میشوند. به طور پیش فرض، این حلقه های رنگی از مبدا حلقه اول شروع میشوند.
A & B Midpoint
این گزینه نقطه تعادل بین دو رنگ استفاده شده در گرادیانت را مشخص میکند. درصدهای کمتر این گزینه از رنگ A و درصدهای بالاتر کمتر از رنگ B استفاده می کنند.
Glow Dimension
مشخص می کند که افکت Glow به صورت افقی، عمودی و یا هر دو باشد.
افکت Mosaic
افکت موزاییک از زیرمجموعههای افکت Stylize در افتر افکت، یک لایه را با مستطیل های تک رنگ پر می کند و تصویر اصلی را به صورت پیکسل نشان میدهد. این افکت برای شبیه سازی نمایشگرهای با وضوح پایین و برای مبهم کردن چهره مفید است.
Horizontal/Vertical Blocks
این گزینه تعداد بلوکها را در هر سطر و ستون نشان میدهد.
Sharp Colors
به هر کاشی در مرکز ناحیه مربوطه در تصویر اصلی رنگ میدهد. در غیر این صورت، به هر کاشی میانگینی از رنگ ناحیه مربوطه در تصویر اصلی داده میشود.
افکت Motion Tile
افکت Motion Tile تصویر منبع را در سراسر تصویر خروجی تکرار می کند. وقتی جای کاشیها را تغییر میدهید، اگر motion blur فعال باشد، از آن برای برجستهتر کردن حرکت استفاده میکند.
Tile Center
مرکز کاشی اصلی را نشان میدهد.
The Width, The Height
ابعاد کاشیها را به عنوان درصدی از ابعاد لایه ورودی نشان میدهد.
Output Width, Output Height
ابعاد تصویر خروجی را به صورت درصدی از ابعاد لایه ورودی مشخص میکند.
Mirror Edge
این گزینه کاشیهای کناری را برمیگرداند تا تصاویر آینهای ایجاد شود. اگر Phase روی ۰ تنظیم شده باشد، انتخاب این گزینه باعث می شود که لبه های لایه با کاشیهای اطراف به صورت آینه دیده شود.
Phase
Offset افقی یا عمودی کاشی ها را مشخص میکند.
Horizontal Phase Shift
این گزینه کاشیها را بهجای عمودی، افقی میکند.
افکت Posterize
افکت Posterize رنگها را پوستر میکند. در واقع این افکت تعداد رنگها در تصویر کاهش میدهد و تغییر رنگ تدریجی را با تغییر رنگ ناگهانی جایگزین میکند. شما نیز میتوانید با استفاده از آن تعداد سطوح تونال (یا مقادیر روشنایی) را برای هر کانال در یک تصویر مشخص میکنید. سپس افکت Posterize پیکسلها را به نزدیکترین سطح منطبق می کند. برای مثال، انتخاب دو سطح تونال در یک تصویر RGB به شما دو تن برای قرمز، دو تن برای سبز و دو تن برای آبی می دهد.
Level
نشان دهنده تعداد سطوح تونال برای هر کانال
افکت Roughen Edges
افکت Roughen Edges از Optionهای افکت Stylize در افتر افکت، کانال آلفا را rough کرده و می تواند رنگ را برای شبیه سازی زنگ زدگی و یا خوردگیهای دیگر اضافه کند. این افکت به متن یا گرافیکهای شطرنجیشده ظاهری طبیعی و rough میدهد، مانند ظاهر متن ماشین تحریر قدیمی.
Edge Type
این گزینه تعیین میکند که از چه نوع rough استفاده شود.
Edge Color
منظور رنگی است که برای زنگ زدگی یا رنگ rough روی لبه اعمال میشود.
Border
نشان میدهد که افکت تا چه اندازه از لبه کانال آلفا به سمت داخل گسترش پیدا کند.
Edge Sharpness
مقادیر کم این گزینه لبههای نرم تری ایجاد می کنند. مقادیر بالا نیز لبههای تیزتری ایجاد می کند.
Fractal Influence
مقدار rough را نشان میدهد.
Scale
مقیاس فراکتال مورد استفاده برای محاسبه rough است.
Stretch Width or Height
عرض یا ارتفاع فراکتال مورد استفاده برای محاسبه rough است.
Offset
بخشی از شکل فراکتال را که برای ایجاد rough استفاده می شود، تعیین می کند.
Complexity
سطح جزئیات را در rough تعیین می کند.
توجه :
افزایش Complexity منجر به طولانی تر شدن زمان رندر میشود. برای دستیابی به نتایج مشابه، به جای افزایش این گزینه، مقدار scale را کاهش دهید.
Evolution
متحرک کردن این تنظیم منجر به تغییر rough در طول زمان میشود.
توجه :
مقدار Evolution در واحدهایی به نام revolution تنظیم میشود، اما مهم است که بدانیم این revolutionها پیشرو هستند. از گزینه Cycle Evolution برای برگرداندن تنظیمات Evolution به حالت اولیه در هر دور استفاده کنید.
Evolution Options
Evolution Options کنترلهایی را تنظیم نیکند که باعث میشود افکت برای یک چرخه کوتاه ارائه شده و سپس آن را برای مدت زمان لایه به صورت loop درمیآورد. از این کنترل ها برای پیش رندر کردن عناصر rough خود در loop استفاده کنید تا زمان رندر سریعتر شود. از کنترل های زیر برای ایجاد یک حلقه صاف، و بدون تکرار استفاده کنید:
Cycle Evolution
این گزینه حلقهای ایجاد میکند که باعث میشود حالت Evolution به نقطه شروع خودش بازگردد.
Cycle
تعداد چرخشهای تنظیم evolution که فرکتال قبل از تکرار آن را طی میکند. علاوه بر این مدت زمان بین فریمهای کلیدی Evolution زمان چرخههای Evolution را تعیین می کند.
توجه :
کنترل Cycle فقط روی وضعیت فراکتال تأثیر میگذارد، نه سایر کنترلها. بنابراین میتوانید نتایج متفاوتی را با تنظیمات Size یا Offset دریافت کنید.
Random Seed
این گزینه مقداری را مشخص میکند که از آن بافت rough تولید میشود. متحرک سازی این ویژگی منجر به برگشت از یک مجموعه فراکتال به دیگری در همان نوع فراکتال میشود. بنابراین توصیه میشود برای انتقال smooth و rough، از کنترل Evolution استفاده کنید.
توجه :
با استفاده مجدد از چرخههای Evolution ایجاد شده و تغییر مقدار Random Seed، انیمیشن های جدیدی از نوع rough ایجاد کنید. استفاده از یک مقدار جدید برای Random Seed، الگوی نویز را بدون ایجاد اختلال در انیمیشن Evolution تغییر میدهد.
افکت Scatter
افکت Scatter پیکسلها را در یک لایه پراکنده کرده و ظاهری تار یا لکه دار روی تصویر ایجاد میکند. اگر رنگهای هر پیکسل به صورت مجزا جدا تشود، افکت Scatter پیکسلها را بهطور تصادفی، اما در همان ناحیه توزیع میکند.
Grain
نشان دهنده جهتی است که در آن پیکسلها به صورت افقی یا عمودی پراکنده میشوند. اگر گزینه هیچکدام را انتخاب کنید پیکسلها در همه جهات پراکنده شوند.
Scatter Randomness
این گزینه مشخص میکند که آیا scatter در هر فریم تغییر میکند یا خیر. بنابراین برای متحرک سازی آن، گزینه Randomize Every Frame را انتخاب کنید.
افکت Strobe Light
افکت Strobe Light یکی دیگر از حالتهای موجود در افکت Stylize در افتر افکت است. این افکت که عملیاتی را روی یک لایه انجام میدهد که باعث میشود لایه اجرا شده شفاف شود. برای مثال، هر ۵ ثانیه یک لایه میتواند به مدت یک دهم ثانیه کاملاً شفاف شود یا رنگهای یک لایه میتواند در فواصل زمانی به صورت رندوم معکوس شود.
Strobe Duration
رنگ نور را با strobe نشان میدهد.
Blend with Original
نشان دهنده شفافیت افکت است. هرچه مقدار این گزینه را بالاتر قرار دهید، تأثیر آن روی لایه کمتر میشود. برای مثال، اگر این مقدار را روی ۱۰۰% تنظیم کنید، افکت هیچ نتیجه قابل مشاهدهای روی لایه نخواهد داشت. اما اگر این مقدار را روی ۰٪ تنظیم کنید، تصویر اصلی دیگر نمایش داده نمیشود.
Strobe Duration
نشان میدهد مدت زمان هر strobe چقدر طول می کشد.
Strobe Period
زمان، را بر حسب ثانیه، برای شروع strobe بعدی نشان میدهد.
Random Strobe Probability
این گزینه احتمال اینکه عملیات strobe برای هر فریم مشخصی اعمال شود را نشان میدهد.
Strobe
برای اینکه لایه شفاف شود، برای هر strobe گزینه Makes Layer Transparent را انتخاب کنید. سپس برای استفاده از عملیات مشخص شده توسط Strobe Operator، گزینه Operates On Color Only را انتخاب کنید.
افکت Texturize
افکت Texturize به یک لایه، ظاهری شبیه به بافت لایه دیگر میدهد. برای مثال، شما میتوانید تصویر یک درخت را طوری جلوه دهید که گویی بافت آجری دارد و عمق بافت و منبع نور ظاهری را کنترل کنید.
Texture Layer
منبع texture را نشان میدهد.
Light Direction
این گزینه زاویه برخورد نور به texture را مشخص میکند.
Texture Placement
نحوه اعمال texture layer روی لایه افکت:
Tile Texture
بافت را به صورت پشت هم اعمال می کند.
Center Texture
این گزینه بافت را در وسط تصویر قرار میدهد.
Stretch Texture To Fit
بافت را به اندازه ابعاد لایه افکت کش میدهد.
افکت Threshold
افکت Threshold تصاویر رنگی یا خاکستری را به تصاویر سیاه و سفید با کنتراست بالا تبدیل میکند. برای استفاده از این افکت سطح معینی را به عنوان threshold مشخص کنید. بنابراین همه پیکسلهای روشنتر از آن به سفید و همه پیکسلهای تیره تر به سیاه تبدیل میشوند.
در آخر
امیدواریم به کمک این راهنمای افکت Stylize در افتر افکت، بتوانید از پتانسیل بینظیر این افکتها به بهترین شکل در پروژههایتان استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم برای ارتقای سطح اطلاعات خود در کار با افترافکت و برای اینکه به صورت حرفهای بتوانید از آن استفاده کنید و به بازار کار وارد شوید، در دوره آموزش افتراکت ویژه بازار کار شرکت کنید. برای شرکت در این دوره و اطلاع از مباحث و سرفصلهایی که آموزش داده میشود روی تصویر زیر کلیک کنید.
درباره پریسا فرزانفر
از وقتی یادم میاد همیشه بخشی از وجودم به سمت هنر کشیده میشد. نقاشی اتفاق قشنگیه که تجربش کردم و حالا هم سعی دارم دنیایی از هنر گرافیک رو با شما سهیم بشم.
نوشته های بیشتر از پریسا فرزانفر
دیدگاهتان را بنویسید