ابزارهای اندازه گیری در فتوشاپ – Measurement Tools

در این صفحه لیست چندین ابزار اندازه گیری در فتوشاپ را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی نام هر یک از ابزارها می‌توانید آموزش کار با آن را مشاهده فرمایید.

گروه ابزارهای اندازه گیری فتوشاپ، شامل چندین ابزار ساده، اما بسیار کاربردی این برنامه است. از اندازه گیری فاصله عناصر گرفته تا پیدا کردن کد رنگ‌های موجود در سند، شماره‌گذاری عناصر برای مدیریت بهتر کار و … در این گروه قرار دارند.

در گروه ابزارهای اندازه گیری فتوشاپ چه داریم؟

ابزارهای این گروه عبارتند از:

  • Eyedropper Tool: برای پیدا کردن کد رنگ‌های اسناد داخل فتوشاپ یا حتی پیدا کردن کد رنگ‌های بیرون از فضای فتوشاپ
  • ۳D Material Eyedropper: پیدا کردن کد رنگ‌های موجود در آثار سه‌بعدی
  • Color Sampler Tool: برای نشانه‌گذاری چندین رنگ روی سند و مشاهده اطلاعات آنها در پنل Info
  • Ruler Tool: برای فاصله‌گذاری یا اندازه‌گیری دقیق روی کار
  • Note Tool: برای یادداشت‌گذاری روی کار؛ یادداشت‌هایی که فقط موقع ادیت کار می‌بینیم و نه در خروجی نهایی
  • Count Tool: برای اختصاص دادن عدد به هر یک از عناصر موجود در کار

تمام این ابزارهای گروه اندازه‌ گیری فتوشاپ، از آن ابزارهایی هستند که در هر خلق اثر، احتمالاً بارها از آ«ها استفاده می‌کنیم. به ویژه ابزار قطره‌چکان که بسیار کار راه انداز است.

پیشنهاد می‌کنیم که روی نام هر یک از این ابزارها در ابتدای صفحه کلیک کنید تا ضمن مشاهده کاربرد آنها، یاد بگیرید که چگونه از آنها استفاده کنید و با کلیدهای میانبرشان نیز آشنا شوید.

کلید میانبر برای انتخاب ابزارهای اندازه‌ گیری

به عنوان یک نکته کلی باید اشاره کنیم که کلید میانبر فعال‌سازی همه این ابزارها کلید حرف I کیبورد است. اما این کلید دقیقاً کدام ابزار را فعال می‌کند؟ آن ابزاری که آخرین بار از این گروه انتخاب کرده‌اید.

هر ابزاری که از یک گروه ابزارهای فتوشاپ انتخاب می‌کنید، آیکون همان ابزار به‌ عنوان سرگروه نمایش داده می‌شود. کلید حرف I همان ابزاری را فعال می‌کند که آیکونش را در سرگروه می‌بینید.

دیدگاهتان را بنویسید