ابزارهای برش در فتوشاپ | Crop and Slice Tools

در این صفحه لیست ابزارهای برش در فتوشاپ را می‌بینید که با کلیک کردن روی هر یک از آنها می‌توانید دانشنامه آموزشی‌شان را مشاهده کنید.

معرفی ابزارهای برش در فتوشاپ

در حال حاضر در فتوشاپ ۵ ابزار مهم و کاربردی برای برش یا تکه‌تکه تصاویر داریم. ۴ ابزار اول در یک گروه مشترک هستند. اما Frame Tool در یک گروه جداگانه و منفرد قرار گرفته است. در ادامه مروری خلاصه‌وار بر این ابزارها داریم.

نکته: کلید میان‌بر۴ ابزار اول که هم‌گروه هستند، کلید حرف C کیبورد است. ابزار Frame نیز با کلید K فعال می‌شود.

۱/ Crop Tool

اگر حتی با فتوشاپ هم کار نکرده باشید، احتمالاً باز هم ابزار کراپ را به عنوان مهم مورد از ابزارهای برش در فتوشاپ می‌شناسید. چون این ابزار را بین قابلیت‌های پیش‌فرض موبایل‌های هوشمند یا در اپلیکیشن‌های ادیتور ساده موبایل هم بارهاوبارها دیده‌اید.

ابزار کراپ فتوشاپ هم همان کار را انجام می‌دهد. یعنی یک کادر روی تصویر می‌کشد و بعد بیرون از آن کادر را برش می‌دهد و حذف می‌کند.

۲/ Perspective Crop Tool

اگر تصویر یا اثری دارید که پرسپکتیو در آن مهم است و ادیت نیاز دارد، می‌توانید از این ابزار برای برش تصویر استفاده کنید. ابزار کراپ پرسپکتیو کادری در اختیارتان قرار می‌دهد که کاملاً و با جزئیات قابل ویرایش و تغییر شکل است. بنابراین می‌توانید خطوط و زوایای پرسپکتیوی تصویر را به اختیار خود تغییر دهید.

۳/ Slice Tool

ابزار اسلایس فتوشاپ درست مثل چاقو عمل می‌کند. می‌توانید با این ابزار روی تصویر بکشید و آن را قطعه‌قطعه کنید. سپس از این قطعه‌ها به صورت جداگانه خروجی بگیرید.

۴/ Slice Select

این ابزار موظف است که تکه‌هایی را جابه‌جا کند که با ابزار Slice ایجاد شده‌اند.

تفاوت ابزارهای Slice و Select Slice

اما تفاوت این دو ابزار که نامشان بسیار نزدیک به هم است چیست؟ با ابزار Slice می‌توانیم یک تصویر را ببُریم و به تکه‌های مختلف تقسیم کنیم. حالا اگر بخواهیم این تکه‌ها را جابه‌جا و مدیریت کنیم، باید از ابزار Select Slice استفاده کنیم.

پس با Slice Tool تکه‌های مختلف تصویر را می‌سازیم و با Slice Select Tool این تکه‌ها را مدیریت می‌‎کنیم.

۵/ Frame Tool

ابزار فریم فتوشاپ هم یک روش منحصربه‌فرد را برای برش تصاویر ارائه می‌دهد. در این روش می‌توانید یک قسمت مشخص را با این ابزار رسم کنید. بعد تصویر یا اثر دیگری را وارد فتوشاپ کرده و داخل این کادر قرار دهید. با این کار این تصویر دقیقاً شکل همان قسمت را به خود می‌گیرد و باقی تصویر بریده می‌شود.

توجه

در کنار معرفی ابزارهای برش در فتوشاپ، لازم است اشاره کنیم که در یکی از آموزش‌های ویدیویی رایگان خانه فتوشاپ، درباره نحوه برش دادن عکس به کمک ابزارهای برش در فتوشاپ صحبت کرده‌ایم. با کلیک روی کادر زیر می‌توانید این آموزش ویدیویی را مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید