آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور
در این قسمت از ویدیوهای رایگان خانه فتوشاپ به سراغ آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور رفته ایم. این آموزش که ویدئوی آن را بالای صفحه مشاهده میکنید، برای افرادی که هیچ آشنایی قبلی هم با ایلاستریتور نداشته اند مناسب خواهد بود. چرا که برای طراحی این کاراکتر دو بعدی ساده، از اشکال هندسی استفاده می شود. اما در کنار آن، در ادامه نیز در قالب یک آموزش تصویری نحوه خلق یک تصویرسازی شامل دو کاراکتر اصلی را از صفر تا صد میبینیم. پس با ما همراه شوید تا در کنار ویدیوی بالا، با طراحی کاراکتر در ایلاستریتور بیشتر آشنا شویم.
در این صفحه میخوانید:
آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور صفر تا صد
نرم افزار ایلاستریتور برای کسانی که می خواهند طراحی های دستی خود را به صورت دیجیتال در بیاورند، فوق العاده است. فرقی نمی کند بخواهید کاراکتر یک انیمیشن را طراحی کنید یا برای یک بنر تبلیغاتی، طرحی گرافیکی بکشید. در هر صورت ایلاستریتور با تنوع ابزارها و سادگی استفاده، شما را ناامید نخواهد کرد. برای آن دسته از دوستانی که قبلاً با نرم افزار فتوشاپ کار کرده اند، محیط ایلاستریتور تا حدی آشنا است. اما هم روش استفاده از آن و هم هدف کار با آن نسبت به فتوشاپ، متفاوت است.
در ایلاستریتور همه چیز به صورت بردار یا وکتور طراحی می شود. یعنی شما می توانید طرح هایی که با این اپلیکیشن گرافیکی رسم می کنید را بدون افت کیفیت در هر ابعادی که می خواهید چاپ کنید. این ویژگی باعث شده است که بسیاری از طراحان برای ساخت کاراکتر به سراغ ایلاستریتور بروند. چون ممکن است یک کاراکتر طراحی شده در کامپیوتر، برای نمایش در بیلبورد شهری یا ساخت استیکر واتساپ استفاده شود. دو کاربری مختلف با ابعاد کاملاً متفاوت از یک اثر.
اگر در کار با این نرم افزار هیچ مهارتی ندارید، جای نگرانی نیست. چون ما در خانه فتوشاپ علاوه بر آموزش های کوتاه و موردی که به رایگان در بخش مجله منتشر می کنیم، دوره های آموزشی اصولی و جامعی برای شما در نظر گرفته ایم که می توانند مهارت های لازم برای طراحی با ایلاستریتور را به شما آموزش دهند.
مشاهده همه دورههای دسته «ایلوستریتور»
اما در دوره آموزش ایلوستریتور از صفر تا صد، این برنامه را به صورت پروژهمحور آموزش میبینید. آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور نیز بخشی از پروژههای این دوره است.
چرا برای طراحی کاراکتر به سراغ ایلاستریتور برویم؟
هر نوع طراحی کاراکتر در ایلاستریتور ممکن است. فرقی نمی کند با سبک مانگا بخواهید چیزی بکشید یا کمیک بسازید، ایلاستریتور ابزارهای درست برای اینکار را در اختیارتان می گذارد. طراحی کاراکتر در ایلاستریتور معمولاً به صورت دو بعدی و بر اساس مفهومی است که در توضیحات شخصیت میآید. با استفاده از ایلاستریتور، میتوانید یک اسکچ کلی بزنید و در زمانی کوتاه آن را تبدیل به یک گرافیک فوق العاده کنید.
میتوانید طراحی را از صفر شروع نکنید
با ایلاستریتور میتوانید حتی روی کاغذ طراحی اولیه خود را انجام دهید و آن را اسکن نموده یا از آن عکس بگیرید. سپس فایل تصویری را در برنامه باز کرده و آن را Trace کنید. یعنی نیازی نیست همه چیز را از صفر در برنامه بکشید. خصوصاً وقتی قلم نوری ندارید. با گزینه Image Trace، تبدیل خطوط طراحی شده در عکس به خطوط وکتور بسیار راحت است. این گزینه میتواند انواع تصاویر با پسوندهای JPEG، PNG، PSD و … را تبدیل کند به صورتی که بتوانید بدون از دست دادن کیفیت آنها را ادیت کنید و تغییر سایز دهید.
ابزارهای ترسیم که به شما آزادی و کنترل خلاقانه میدهند
شما میتوانید با استفاده از لایه ها و پنل Layers در ایلاستریتور، تصویر اصلی خود را قفل کنید و شروع به کشیدن خطوط روی آن نمایید. طراحی در این برنامه با استفاده از ابزارهایی همچون Pen، Curvature Tool، Paintbrush یا Pencil صورت می گیرد. ابزارهای Paintbrush و Pencil میتوانند خطوطی شبیه به آنچه روی کاغذ می کشید برای شما ایجاد کنند. که گزینه بسیار مناسبی برای طراحی روی اسکچ اولیه به حساب میآیند.
میتوانید شکل یا بافت روی خطوط بگذارید
برای شکل دادن به خطوط ساده ای که با ابزارهای طراحی کشیدهاید میتوانید انواع براش های هنری را روی آن تنظیم کنید. با استفاده از پنل Brushes گزینه های بسیار از پیش آماده شده ای در دسترس تان است که به شما امکان شخصی سازی خطوط را میدهد.
گزینه های متعددی برای رنگ آمیزی در اختیار دارید
وقتی خطوط اصلی کاراکتر خود را کشیدید، میتوانید ناحیه های مختلف را با ابزاری به نام Paint Bucket رنگ آمیزی کنید. دقیقاً همانکاری که روی کاغذ هم انجام میدهد. اگر حتی خطوط را بعد از رنگ آمیزی تغییر دهید، ایلاستریتور به صورت خودکار رنگ را به ناحیه جدید اعمال میکند.
به راحتی میتوانید خطوط رسم شده را ویرایش کنید
ابزارهایی مانند Eraser یا Blob Brush مجموعه ابزارهای فوق العاده ای برای پاک کردن یا اضافه کردن بخش هایی به طراحی شما هستند. با این ابزارها دیگر نیازی نیست همه چیز را از ابتدا بکشید.
میتوانید ژست کاراکترها را تغییر دهید
یکی از کاربردی ترین ابزارهای ایلستریتور که برای طراحی کاراکتر بسیار به کارتان خواهد آمد Puppet Warp است. با این گزینه میتوانید ژست های مختلفی برای کاراکتر خود ایجاد کنید. به این صورت که نقاط یا چین های متعددی در بخش های مختلف بدن او ار می گذارید. سپس میتوانید جداگانه دست ها پاها سر یا قسمت های دیگر کاراکتر را حرکت دهید.
آموزش طراحی کاراکتر کارتونی در ایلوستریتور
در کنار ویدئوی بالا، یک تصویرسازی دیگر را هم با هم خلق میکنیم. این تصویرسازی شامل دو کاراکتر و یک سری جزئیات محیطی است. اگر فیلم «گلنار» را دیده باشید، باید بدانید که این تصویرسازی مربوط به همان داستان دخترک و خرس است. در نهایت تصویرسازی زیر را خواهیم داشت.
طراحی کاراکتر خرس
مرحله اول
برای شروع
آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور، این برنامه را باز کنید. یک سند جدید بسازید. برای طراحی کاراکتر خرس از سر آن شروع میکنیم. ابزار Ellipse ایلوستریتور را انتخاب کنید. یک بیضی بکشید (رنگ R=69, G=76, B=76). حالا میخواهیم افکت Inflate را روی آن اعمال کنیم. پس به مسیر Effect > Warp > Inflate بروید. یک پنجره باز میشود که در آن باید گزینههایی را انتخاب کنید که در تصویر زیر میبینید. سپس OK را بزنید.
مرحله دوم
حالا بیایید پوزه را بکشیم. با ابزار Ellipse یک بیضی جدید را روی سر بکشید. در حالی که این بیضی انتخاب شده، به مسیر Effect > Warp > Inflate بروید. گزینههای تصویر زیر را انتخاب کرده و OK را بزنید.
سپس در حالی که این شکل انتخاب شده، به مسیر Object > Expand Appearance بروید تا شکل گسترش پیدا کند.
مرحله سوم
در حال حاضر سر کمی عجیب به نظر میرسد. پس باید آن را صاف کنیم. در تصویر زیر میتوانید ببینید که این دو بیضی چطور نسبت به یکدیگر قرار میگیرند. اما نمیخواهیم این دو شکل از هم جدا باشند. پس دو شکل را انتخاب کنید و به پنل Pathfinder بروید (Window > Pathfinder). گزینه Unite را فشار دهید تا هر دو بیضی به یک شکل واحد تبدیل شوند.
اگر View > Show Corner Widget را تیک بزنید، وقتی شکل انتخاب شد، میتوانید دایرههای کوچکی را گوشههای شکل ببینید. با استفاده از ابزار Direct Selection ایلوستریتور (میانبر A) گوشهای را انتخاب کنید که میخواهید صافش کنید. سپس آن را به سمت بیرون بکشید. خواهید دید که گوشه تیز به یک گوشه صاف تبدیل میشود.
حالا میخواهیم چشم را اضافه کنیم. دوباره ابزار Ellipse را بردارید. در حالی که کلید Shift را نگه داشتهاید، یک دایره سیاه کوچک بکشید. سپس یک دایره سفید کوچک را به عنوان قسمت براق اضافه کنید.
در نهایت ابزار با ابزار Rounded Rectangle یک بینی کوچک جلوی سر بکشید.
مرحله چهارم
در این مرحله از طراحی کاراکتر در ایلوستریتور بیایید گوش را بکشید. به سراغ ابزار Ellipse بروید و یک بیضی بکشید. بعد به مسیر Effect > Warp > Fish بروید و گزینههایی را انتخاب کنید که در تصویر زیر میبینید.
شکل را از مسیر Object > Expand Appearance گسترش دهید. گوش را روی سر قرار دهید.
یک کپی از گوش بسازید تا قیمت داخلی گوش را بسازیم. برای این کار کلیدهای Ctrl+C را بزنید تا گوش کپی شود. سپس کلیدهای Ctrl+V را بزنید تا Paste شود. رنگ داخل آن را به R=119, G=122, B=122 تغییر دهید. این شکل را کمی کوچکتر کنید و داخل گوش قرار دهید.
برای ساخت گوش دوم، یک کپی از گوش اول بگیرید. آن را با رنگ R=58, G=63, B=63 پر کنید. آن را Cut کنید (با فشردن کلیدهای Ctrl+X) و آن را پشت سر خرس قرار دهید (با کلید Ctrl+B).
مرحله پنجم
میخواهیم گردن را بسازیم. ابزار Rectangle را انتخاب کنید. یک مستطیل ایجاد کنید که تقریباً مربع باشد. به مسیر Effect > Warp > Bulge بروید. گزینههایی را انتخاب کنید که در تصویر زیر میبینید. OK را بزنید. شکل را گسترش دهید.
گردن را زیر سر قرار دهید. کمی آن را بچرخانید تا بهتر جا بیفتد. دوباره با ابزار Direct Selection ایلوستریتور نقاط لنگری گردن را حرکت دهید تا قسمتی که سر به گردن میرسد صاف و تمیز باشد.
مرحله ششم
در این بخش از آموزش طراحی کاراکتر کارتونی در ایلوستریتور میرسیم به قسمتهای مختلف بدن. یک بیضی زیر گردن اضافه کنید. دقت کنید که این دو شکل باید همپوشانی داشته باشند.
سپس یک کپی جدید از گردن ایجاد کنید. آن را به عنوان سینه خرس در نظر بگیرید. با استفاده از ابزار Direct Selection میتوانید نقاط لنگری و دستههای سینه را حرکت دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. یادتان باشد که همه شکلها باید به همپوشانی داشته باشند. بین آنها نیز باید یک انتقال صاف داشته باشیم.
یک دایره بزرگ را برای پایین خرس بکشید. در نهایت یک بیضی کوچک برای دُم خرس اضافه کنید.
مرحله هفتم
برای ساخت بازو، باز هم از بیضی استفاده میکنیم. یکی را در جایی قرار میدهیم که بازو باید قرار بگیرید. سپس دستگیرهها را با استفاده از ابزار Direct Selection حرکت میدهیم تا به نتیجه به تصویر زیر باشد.
مرحله هشتم
در این بخش از
آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور، ساق پا را به همان روشی میسازیم که بازو را طراحی کردیم. سپس یک بیضی کوچک هم به پا اضافه میکنیم. اگر نسخه جدیدترین هوش مصنوعی ایلوستریتور را داشته باشید، میبینید که نزدیک بیضی انتخابشده، یک دسته در سمت راست دیده میشود. از آن دسته استفاده کنید و آن را در خلاف جهت عقربههای ساعت حرکت دهید تا نیمی از بیضی به دست آید. ما از این شکل به عنوان پا استفاده میکنیم. کل پا را تبدیل به یک گروه کنید تا کار راحتتر شود. برای این کار شکلهای پا را انتخاب کنید و روی آنها راستکلیک کرده و Group را انتخاب کنید.
مرحله نهم
پا را پایین بدن قرار دهید. یک کپی از پا ایجاد کنید. آن را با رنگ R=58, G=63, B=63 پر کنید و پشت بدن قرار دهید (با کلیدهای Ctrl+C و Ctrl+B).
خب کار طراحی خرس تمام است!
طراحی کاراکتر دخترک
مرحله اول
برای طراحی دخترک با روسری آن شروع میکنیم. یک بیضی قرمز بکشید (با رنگ R=207, G=104, B=78). سپس ابزار Anchor Point را انتخاب کنید (با میانبر Shift+C). روی نقطه لنگری بالای روسری کلیک کنید تا تیز شود.
در حالی که شکل را انتخاب کردهاید، به مسیر Effect > Warp > Inflate بروید. گزینههایی را وارد کنید که در تصویر زیر میبینید. سپس شکل را بزرگ کنید.
مرحله دوم
یک بیضی جدید بکشید (آن را با رنگ color R=248, G=244, B=235 پر کنید). این شکل تقریباً باید شبیه به یک دایره باشد. آن را روی شکل قرمز قبلی قرار دهید. در حالی که شکل جدید را انتخاب کردهاید، به مسیر Effect > Warp > Inflate بروید.
مطمئن شوید که شکل هنوز انتخاب شده، سپس یک کپی جدید روی شکل از آن بسازید (با کلید ctrl+C و بعد Ctrl+F). داخل آن را با رنگ R=242, G=225, B=202 پر کنید. این شکل جدید قرار است صورت کاراکتر باشد. کمی آن را کوچک کنید تا بتوانید شکل زیر را به صورت هلال ببینید (که موی کاراکتر است).
هر دو شکل را گسترش دهید.
مرحله سوم
در این مرحله از آموزش طراحی کاراکتر در ایلوستریتور چند بیضی بالای صورت ایجاد میکنیم تا موی دخترک باشد. در تصویر زیر خطوط مشکیرنگی را میبینید که دو بیضیها کشیده شدهاند. شما به این خطها نیاز ندارید. ما آنها را کشیدهایم تا بتوانید تکتک بیضیها را ببینید.
رنگ داخل بیضیها را به R=61, G=81, B=94 تغییر دهید. یک دایره کوچک خاکستری سمت چپ صورت به عنوان چشم بکشید. یک دایره کوچکتر سفیدرنگ هم برای نشان دادن براقبودن چشم، داخل چشم بکشید.
کل چشم را انتخاب کنید (دایره خاکستری و قسمت سفیدرنگ). در حالی که کلیدهای Shift و Alt کیبورد را نگه داشتهاید، چشم را به سمت راست حرکت دهید. میبینید که یک چشم دیگر دارید که در محور افقی کاملاً با چشم اول تراز شده است.
یک بیضی صورتی افقی بکشید و با رنگ R=244, G=202, B=174 پر کنید. این قرار است گونه دخترک باشد. با همان روشی که برای کپی کردن چشم استفاده کردید، این گونه را هم کپی کنید.
مرحله چهارم
حالا دخترک یک دهان خندان نیاز دارد. رنگ را به R=232, G=169, B=135 تغییر دهید. یک بیضی افقی بکشید. بعد با ابزار Anchor Point (Shift+C) روی نقطه لنگری سمت چپ و راست بیضی کلیک کنید تا دو طرف تیز شوند.
یک کپی از این بیضی روی آن ایجاد کنید (با کلیدهایی که بالاتر هم دیدیم). این کپی را از جهت عمودی کمی کوچک کنید. رنگ آن داخل آن را به سفید تغییر دهید. مطمئن شوید که کپی جدید در وسط شکل قبلی باشد.
ابزار Direct Selection را بردارید. نقطه لنگری پایین شکل صورتی را انتخاب کنید. آن را کمی به سمت پایین حرکت دهید.
حالا کل قسمتهای دهان را انتخاب کنید. روی آنها راستکلیک کرده و Group را انتخاب کنید. سپس به مسیر Effect > Warp > Arc بروید.
دهان را جای مناسبی از صورت دخترک، بین دو گونه قرار دهید تا لبخندش را ببینید.
مرحله پنجم
در این بخش از طراحی کاراکتر با ایلوستریتور، میخواهیم گره روسری را بسازیم. پس یک بیضی کوچک زیر چانه دخترک اضافه کنید. برای طراحی دستگیره اول روسری، یک بیضی بلند و افقی بکشید. نقاط لنگری چپ و راست بیضی دوم را تیز کنید. مثل کاری که برای دهان انجام دادیم. این دستگیره را سمت چپ گره اصلی قرار دهید. یک کپی از این بیضی بگیرید. آن را سمت راست گره قرار دهید.
مرحله ششم
خرس دخترک را روی یک سبد پشت خود حمل میکند. پس بیایید در این مرحله از آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور سبد را بسازیم. یک مستطیل عمودی با رنگ R=226, G=200, B=136 رسم کنید. بعد به مسیر Effect > Warp > Arch بروید.
برای اعمال یک افکت جدید روی سبد، به مسیر Effect > Warp > Bulge بروید. این سبد را با همان روالی که قبلاً دیدیم، گسترش دهید.
مرحله هفتم
تمام قسمتهای دخترک را به یک گروه تبدیل کنید. سپس آن را روی سبد بگذارید. بعد با ابزار Eyedropper ایلوستریتور (میانبر I) رنگ سر دخترک را نمونهبرداری کنید (روی رنگ سر کلیک کنید). یک بیضی پشت سرو سبد دختر بکشید. این قرار است بدن دخترک باشد. دقت کنید که بر خلاف تصویر زیر، شما به آن خط سیاه نیاز ندارید. این خط فقط برای این است که شکل را درست ببینید.
اگر Smart Guides روشن هستند که هیچ. اگر نه به مسیر View > Smart Guides بروید. یک بیضی پشت سبد و دخترک ایجاد کنید. رنگ داخل آن را R=204, G=173, B=102 قرار دهید. میخواهیم کاری کنیم که انگار دخترک داخل سبد نشسته است.
بهتر است دخترک و کل سبد را گروهبندی کنید.
مرحله هشتم
دخترک و سبد را پشت خرس قرار دهید. رنگ Fill را خط بزنید تا شکل جدیدی که میخواهیم بسازیم رنگ داخل نداشته باشد. رنگ خط دور یا همان Stroke را روی R=226, G=200, B=136 قرار دهید. یک بیضی بکشید. دستگیرهها و نقاط لنگری آن را تغییر دهید تا به بند سبد تبدیل شود. دقت کنید که بازوی خرس باید روی بند باشد.
طراحی جزئیات
مرحله اول
در این بخش طراحی کاراکتر کارتونی در ایلوستریتور، میرسیم به جزئیات. پس رنگ Fill را حذف کنید. رنگ Stroke را روی R=58, G=63, B=63 قرار دهید. ابزار Pencil ایلوستریتور را انتخاب کنید (با میانبر Shift+N). روی آیکون این ابزار در نوار ابزار دابلکلیک کنید. پنجره تنظیمات آن باز میشود. در این پنجره تنظیماتی را وارد کنید که در تصویر زیر میبینید. در پنل Stroke (Window> Stroke) Round Cap را تیک بزنید.
برای ترسیم جزئیات، چند خط کوچک نزدیک چشم خرس بکشید. دهان، پنجهها، آرنج و تمام جزئیاتی را که در تصویر زیر میبینید بکشید.
مرحله دوم
رنگ Stroke را به R=88, G=96, B=96 تغییر دهید. یک سری خطوط ریز را روی بدن خرس به عنوان خز بکشید. دقت کنید که ساق پایی که دورتر است، خیز تیرهتری دارد (رنگ R=69, G=76, B=76).
مرحله سوم
حالا برای تکمیل طراحی کاراکتر در ایلوستریتور، به سراغ جزئیات دخترک میرویم. رنگ Stroke را حذف کنید چون به خط دور نیاز نداریم. در عوض رنگ Fill را روی R=245, G=240, B=228 تنظیم کنید. میخواهیم خالهای روی روسری را بکشیم. یک دایره کوچک بکشید. سپس در حالی که کلید Alt را نگه داشتهاید، دایره را با موس بکشید. میبینید که یک کپی از آن ساخته میَشود. این کار را تکرار کنید و خالها را روی کل روسری پخش کنید.
مرحله چهارم
این بار رنگ Fill را حذف کنید. رنگ Stroke را روی R=61, G=81, B=94 قرار دهید. مژههای زیبا و ریزی را روی چشمان دخترک بکشید. رنگ Stroke را به R=226, G=199, B=166 تغییر دهید. یک بینی کوچک و ککومک به صورت دخترک اضافه کنید.
مرحله پنجم
در این قدم از آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور، رنگ Stroke را به R=229, G=217, B=180 تغییر دهید. چند منحنی روی موهای دخترک بکشید تا موج موهایش معلوم شود.
مرحله ششم
رنگ Stroke را به R=204, G=173, B=102 تغییر دهید. چند خط داخل سبد بکشید تا بافت آن مشخص شود. سپس روی سبد خر خطوط افقی و عمودی بکشید. رنگ خطوطی که روی سبد میکشید بهتر است R=178, G=145, B=79 باشد.
طراحی منظره
مرحله اول
و اما میرسیم به آخرین بخش از آموزش طراحی کاراکتر در ایلوستریتور، یعنی طراحی منظره. ابزار Rectangle را بردارید. روی آرتبورد کلیک کنید. در پنجرهای که باز میشود، Width و Height را روی ۸۵۰ قرار دهید. OK را بزنید.
یک مربع بزرگ روی آرتبورد بکشید که قرار است بکگراند باشد. مطمئن شوید که این مربع وسط آرتبورد است. رنگ داخل آن را به R=137 G=175, B=170 تغییر دهید.
مرحله دوم
مربع را به پشت خرس و دخترک انتقال دهید. برای این کار پسزمینه را با کلیدهای Ctrl+X کات کنید. سپس کلیدهای Ctrl+B را بزنید.
مرحله سوم
رنگ Fill را حذف کنید. رنگ Stroke را روی R=233, G=223, B=192 قرار دهید. ابزار Pencil را بردارید. یک سری خطوط را برای درختان و شاخهها بکشید. میتوانید در پنل Stroke وزن یا Weight را افزایش دهید. دقت کنید که شاخهها باید روی لبه بالایی پسزمینه همپوشانی داشته باشند.
Weight را برای استروک کاهش دهید. رنگ آن را هم به R=88, G=96, B=96 تغییر دهید. سپس خطوط تیرهتری را روی تنه درخت بکشید.
مرحله چهارم
همه درختان را انتخاب کنید (دقت کنید که خرس و دخترک انتخاب نشوند). سپس آنها را یک گروه کنید. بعد مربع پسزمینه را انتخاب کنید. یک کپی از آن در جلو بسازید (با کلیدهای Ctrl+C و بعد Ctrl+F).
کپی جدید را کات کنید (Ctrl+X). آن را روی همه چیزهای دیگر قرار دهید، (Ctrl+F)ُ حتی روی خرس و دخترک. حالا مطمئن شوید که این کپی جدید از مربع را انتخاب کردهاید. سپس درختانی را که گروهبندی کرده بودید انتخاب کنید. به مسیر Object > Clipping Mask > Make بروید. با این کار آن قسمت از درختانی که روی لبه بالایی پسزمینه همپوشانی دارند، باید حذف شوند.
مرحله پنجم
رنگ Stroke را به R=113, G=153, B=146 تغییر دهید و رنگ Fill را حذف کنید. Wight را برای استروک زیاد کنید. چند خط زیر خرس به عنوان سایه او بکشید.
آموزش طراحی کاراکتر در ایلاستریتور تمام و کاراکتر شما آماده است!
درباره سپیده خسروآبادی
از بچگی به هنر و گرافیک علاقه داشتم. تو دانشگاه رشته تکنولوژی نرم افزار رو انتخاب کردم و کم کم به سمت گرافیک کامپیوتری کشیده شدم. حالا سالهاست که نرم افزارهای محبوب این حوزه رو تدریس میکنم و درباره گرافیک مینویسم. با کلیک روی دکمه زیر میتونید نوشته های من رو دنبال کنید.
نوشته های بیشتر از سپیده خسروآبادیمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آموزش ساخت افکت عکس
آموزش نوشتن کسر در فتوشاپ
آموزش ویدیویی ایجاد افکت با فیلترهای فتوشاپ
آموزش کار با تنظیمات پاراگراف در فتوشاپ
آموزش تبدیل عکس به پازل در فتوشاپ
آموزش تقسیم بندی دایره در فتوشاپ
دوره های آموزشی مرتبط
آموزش ایلاستریتور مقدماتی تا پیشرفته
آموزش تبدیل عکس به وکتور در ایلستریتور
آموزش طراحی لوگو ایرانی
ساخت گیف با ایلاستریتور و ادوبی انیمیت
آموزش طراحی لوگو شرکتی
10 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
تو اون کنار که رنگ ها رو اوردی میشه بگین چجوری میاریدش ؟
سلام دوست عزیز
رنگ هایی که اصطلاحاً سمپل یا نمونه یک پروژه هستند را می توانید با استفاده از شکل مربع و نمونه گیری از رنگ های دلخواه در کنار صفحه ایجاد کنید.
پنل سواچ و رنگ ها از منوی window فعال می شوند
منظورم روی اون صفحه سفید تو همون رنگ بود اونو میگم
درود مجدد
بله همان مربع های رنگی داخل صفحه سفید را به همین روش ایجاد کرده اند:
رنگ هایی که قرار است در پروژه به کار رود یا بعد از پایان پروژه قرار است گرد آوری شوند، در قالب شکل مربع و رنگ داخل کنار هم قرار گرفته اند
یک مربع رسم کنید. ابزار قطره چکان را بردارید و از رنگی که داخل پروژه خود دارید نمونه بگیرید. همین کار را به ازای تک تک رنگ های پروژه انجام دهید تا یک پالت در کنار صفحه خود داشته باشید.
میشه لطفا شماره رنگهارو هم بنویسید🙏🏻
کد رنگ های استفاده شده در پروژه:
رنگ های مو: a15e33
f6af7b
cd8451
رنگ صورت و گردن ffd8ad
رنگ سایه گردن، بینی و گوش f6c18d
رنگ چشم ۵b3836
رنگ ابرو ۹۰۵۶۳۱
رنگ های دهان a94f34
fcb28d
fafdec
رنگ گرادیانت ۰۰۰d37 – 005ba8
میشه لطفا شماره رنگهارو هم بنویسید🙏🏻🙏🏻
درود بر شما. بله کد رنگ های استفاده شده در این پروژه رو براتون میذاریم. ممنون از توجه شما
سلام هزینه اموزش کاراکتر ایلاستریتور
سلام برای تعرفه طراحی میتونید داخل سرچ گوگل بزنید تعرفه طراحی در سال ۱۴۰۲ که طراحی تمام موارد رو براتون میاره… اما در نهایت بخش مالی و هزینه طراحی در واقع توافقی هست بین طراح و کارفرما..