پنل Character Styles در فتوشاپ

پنل Character Styles در فتوشاپ برای مدیریت و ذخیره استایل‌هایی است که در پنل Character می‌سازیم. در این پنل می‌توانیم تنظیمات جدیدی را برای نوع فونت، اندازه فونت، استایل حروف و … بسازیم و ذخیره کنیم. با این کار می‌توانیم همین تنظیمات را با یک کلیک روی متن‌های دیگر هم اعمال کنیم. پس در این دانشنامه از خانه فتوشاپ همراه ما باشید تا با این پنل به طور کامل آشنا شویم.

باز کردن پنل Character Styles در فتوشاپ

به منوی Window بروید و گزینه Character Styles را تیک بزنید. با این کار این پنل جایی در سمت راست برنامه ظاهر می‌شود.

نحوه کار با پنل Character Styles

در دانشنامه‌های قبلی خانه فتوشاپ، آموزش پنل‌ Paragraph، پنل Paragraph Styles و پنل Character را دیدیم. حالا بیایید با هم نحوه کار با پنل Character Styles را بررسی کنیم تا به این ترتیب به مهم‌ترین پنل‌های متنی فتوشاپ آشنا شده باشیم.

استایل پیش‌فرض

وقتی این پنل را باز می‌کنید، یک استایل به نام «None» در آن می‌بینید. این یک استایل پیش‌فرض و شامل تنظیمات پیش‌فرض کاراکتر متن است.

اعمال یک استایل روی متن

برای اعمال هر یک از استایل‌های این پنل روی متن، باید از آیکون فِلِش خمیده که پایین پنل است استفاده کنید. برای مثال فرض کنید که یک سری تغییرات را روی متن اعمال کرده‌اید؛ اما حالا می‌خواهید به عقب برگردید و متن را به حالت اولیه درآورید. برای این کار باید از همان استایل None که پیش‌فرض است استفاده کنید.

برای اعمال استایل پیش‌فرض یا هر استایل دیگری روی متن، کافی است پاراگراف(های) مدنظرتان را انتخاب کنید. بعد روی استایل None کلیک کرده و آیکون فِلِش خمیده پایین پنل را بزنید تا استایل روی متن اعمال شود.

پنل Character Styles در فتوشاپ

ساخت یک استایل جدید برای کاراکتر

حالا وقتی می‌خواهیم یک استایل جدید بسازیم و ذخیره کنیم چه کنیم؟ برای این کار اول تنظیمات مدنظرتان را در پنل Character انتخاب کرده و روی متن اعمال کنید (همان تنظیماتی که می‌خواهید به عنوان استایل ذخیره شوند). سپس روی آیکون مثبت که پایین پنل است کلیک کنید.

همان‌طور که در تصویر بالا نیز می‌بینید، با این کار یک استایل جدید با نام «Character Styles 1+» در این پنل ساخته می‌شود.

حالا مثلاً اگر یک متن جدید به این سند اضافه کنید و بخواهید همین استایل را روی این متن جدید پیاده کنید، فقط باید پاراگراف را انتخاب کرده، روی این استایل جدید کلیک کنید و آیکون فِلِش خمیده پایین پنل را بزنید.

تغییر تنظیمات استایل‌های قبلی

وقتی یک استایل جدید می‌سازید، این فرصت را دارید که بعداً تنظیمات ذخیره‌شده آن را تغییر دهید. برای این کار اول تغییرات دلخواهتان را از پنل Character روی متن پیاده کنید. سپس استایلی را که می‌خواهید تغییرش دهید در پنل Character Styles  انتخاب کنید. بعد روی آیکون تیک پایین پنل کلیک کنید. تنظیمات جدید متن، در این استایل ذخیره شده‌اند.

پنل Character Styles در فتوشاپ

پاک کردن یک استایل

غیر از استایل None، باقی استایل‌ها را می‌توانید از پنل حذف کنید. برای این کار فقط باید استایل را انتخاب کرده و بعد آیکون سطل زباله پایین پنل را بزنید.

پنل Character Styles در فتوشاپ

گزینه‌های بیشتر پنل Character Styles در فتوشاپ

غیر از گزینه‌های بالا، یک سری تنظیمات دیگر نیز در این پنل داریم. برای دسترسی به آنها روی منوی همبرگری که گوشه بالا و سمت راست پنل است کلیک کنید تا لیست گزینه‌های ظاهر شود. البته بعضی از این گزینه‌ها کاربردشان مشابه آیکون‌هایی که بالاتر دیدیم.

کاربرد این گزینه‌ها به شرح زیر است.

پنل Character Styles در فتوشاپ

  • New Character Styles: برای ساخت استایل جدید.
  • Style Options: با انتخاب این گزینه پنجره Character Style Options باز می‌شود. در این پنجره می‌‍توانید جزئیات استایلی را که قبل از باز کردن این پنجره انتخاب‌ کرده‌اید، به‌راحتی تغییر دهید.

پنل Character Styles در فتوشاپ

  • Duplicate Style: برای کپی و Paste کردن یک استایل. مثلاً شاید بخواهید استایلی داشته باشید که بیشتر مشخصاتش مثل یکی از استایل‌های موجود است؛ اما یک تغییر جزئی دارد. پس این استایل را داپلیکیت می‌کنید و بعد روی نسخه کپی تغییر جزئی را اعمال می‌کنید.
  • Delete Style: برای پاک کردن استایل‌‌ها.
  • Rename Style: برای تغییر نام یک استایل.
  • Redefine Style: برای تعریف مجدد یک استایل.
  • Load Character Styles: برای وارد کردن فایل تنظیمات استایل‌های کاراکتری (مثلاً فایلی که برای تنظیمات یک متن خاص از اینترنت دانلود کرده‌اید).
  • Clear Override: حذف کردن تغییرات اضافی و برگرداندن استایل متن به استایلی که انتخاب شده است.
  • Load Default Type Styles: لود کردن استایل‌های کاراکتری پیش‌فرض (در صورتی که از قبل در پنل نباشند).
  • Save Default Type Styles: ذخیره کردن استایل فعلی به‌عنوان استایل پیش‌فرض.
  • Close: فقط بستن تب پنل Character Styles.
  • Close Tab Group: بستن همه تب‌هایی که کنار این پنل در یک پنجره باز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید