ابزارهای انتخاب در ایلاستریتور | Selection Tools

در این صفحه لیست ۶ ابزار انتخاب ایلوستریتور را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی هر یک از این اسامی، می‌توانید دانشنامه آموزشی آن را مشاهده کنید.

 

معرفی ۶ ابزار انتخاب در ایلوستریتور

ابزارهای انتخاب ایلوستریتور در حال حاضر ۶ تا هستند که عبارتند از:

  • Selection Tool: این ابزار ابتدایی‌ترین ابزار انتخاب ایلوستریتور است که به کاربر اجازه می‌دهد هر عناصری را با یک کلیک انتخاب کرده و جابه‌جا کند.
  • Direct Selection Tool: اگر زمانی بخواهید نقاط لنگری (Anchor Point) خاصی را انتخاب و جابه‌جا کنید، باید از این ابزار استفاده کنید.
  • Group Selection Tool: از این ابزار برای انتخاب یک گروه یا یک گروه فردی از بین چند گروه استفاده می‌کنیم. می‌توانید از کلید Alt نیز استفاده کنید تا ابزار Direct Selection را مستقیماً به ابزار Group Selection تبدیل کنیم.
  • Lasso Tool: این ابزار می‌تواند یک ناحیه را به شکلی آزادانه انتخاب کند. این ابزار هم مثل direct Selection می‌تواند نقاط لنگری و مسیر دورتادور سوژه را انتخاب کند.
  • Magic Wand: یکی از جذاب‌ترین ابزارهای انتخاب ایلوستریتور، مجیک وند است. با این ابزار روی یکی از رنگ‌های کارتان کلیک می‌کنید و تمام قسمت‌هایی که همان رنگ را دارند انتخاب می‌شوند.
  • Perspective Selection Tool: اگر سوژه‌تان زوایای زیاد یا شکل پرسپکتیو مانندی دارد، می‌توانید برای انتخاب دقیق آن از این ابزار استفاده کنید.

نکته

غیر از این ۶ ابزار انتخاب ایلوستریتور، حالت Isolation را هم داریم که می‌تواند روشی برای انتخاب بخشی از کار محسوب شود. با این قابلیت می‌توانید یک یا چند سوژه را از دیگر سوژه‌ها جدا کنید. به این ترتیب که روی سوژه مد نظر دابل‌کلیک می‌کنید. با این کار فضای کاری طوری ایزوله می‌شود که انگار فقط همان سوژه را در صفحه دارید. درواقع هر چیزی غیر از سوژه مد نظر شما کم‌رنگ می‌شود و فقط همان سوژه به صورت پررنگ نمایش داده می‌شود.

برای مثال در تصویر زیر می‌بینید که ما روی ستاره بالایی دابل‌کلیک کرده‌ایم و باقی سوژه‌ها کم‌رنگ‌ شده‌اند تا تمرکزمان دقیقاً روی همان ستاره باشد.

ابزارهای انتخاب ایلوستریتور

منوی فایل (File) در ایلاستریتور

منوی ادیت (Edit) در ایلاستریتور

منوی آبجکت (Object) در ایلاستریتور

منوی تایپ (Type) در ایلاستریتور

منوی سلکت (Select) در ایلاستریتور

منوی افکت (Effect) در ایلاستریتور

منوی view در ایلاستریتور

منوی Window در ایلاستریتور

منوی Help در ایلاستریتور

دیدگاهتان را بنویسید