ابزار Join در ایلوستریتور

با ابزار Join در ایلوستریتور  می‌توانید خطوط را با یک کلیک به هم متصل کنید. این ابزار اضافه خطوط را برش می‌دهد و دو سر آنها را به یک گوشه تبدیل می‌کند. البته ابزار Join همیشه آنطور که مد نظرمان است کار نمی‌کند. اما بلد بودن آن می‌توانید گاهی کاربردی باشد. در این دانشنامه همراه ما باشید تا نحوه کار با این ابزار را ببینیم.

انتخاب ابزار Join در ایلوستریتور

جایگاه این ابزار هم مثل سایر ابزارهای ایلوستریتور در فضاهای کاری مختلف یا همان Workspaceهای متنوع متفاوت است. در فضای کاری Essentials Classic با ابزارهای زیر هم‌گروه است:

کافی است روی Shaper Tool یا هر ابزار دیگری که به عنوان سرگروه انتخاب شده راست‌کلیک کنید. سپس Join Tool را انتخاب کنید.

ابزار Join در ایلوستریتور

اما اگر این ابزار را در نوار ابزار پیدا نکردیم چه؟ در این صورت اول به مسیر Window> Workspace بروید و فضای کاری را تغییر دهید. برای مثال همان Essentials Classic انتخاب مناسبی است.

اما اگر باز هم آن را ندیدید، روی آیکون سه‌نقطه که پایین نوار ابزار است کلیک کنید. از لیستی که ظاهر می‌شود، Join Tool را پیدا کرده و آن را تا روی نوار ابزار درَگ کنید.

کار با ابزار Join

ابزار Join در ایلوستریتور سعی می‌کند دو سر خطوطی را که به هم وصل نیستند، به یکدیگر متصل کند. برای مثال به خطوط زیر نگاه کنید.

ابزار Join در ایلوستریتور

کافی است با این ابزار روی هر دو سر خطوط بکشید تا آنها به هم وصل شوند. دقت کنید که باید چپ‌-کلیک موس را نگه دارید و روی دو خطی که می‌خواهید به هم وصل شوند درَگ کنید.

با این کار ایلوستریتور قسمتی را به انتهای خطوط اضافه و آنها را به هم وصل می‌کند.

ابزار Join در ایلوستریتور

حالا اگر دو خط متقاطع باشند چه؟ این بار ایلوستریتور قسمتی را از دو سر خطوط کم کرده و آنها را متصل می‌کند.

ابزار Join در ایلوستریتور

دقت کنید که در چنین شرایطی معمولاً ایلوستریتور آن دو سری را به هم وصل می‌کند که فاصله کمتری از هم دارند. یعنی در مثال بالا، به جای این که سر خطوط را از پایین محل تقاط قطع کند، آنها را از بالای تقاطع قطع می‌کند.

نکته: اگر در حین اتصال خطوط با ابزار Join در ایلوستریتور لازم بود که خطوط یا شکل‌ها را جابه‌جا کنید، کافی است کلید Ctrl کیبورد را نگه دارید تا ابزار Selection ایلوستریتور به صورت موقتی فعال شود.

منوی فایل (File) در ایلاستریتور

منوی ادیت (Edit) در ایلاستریتور

منوی آبجکت (Object) در ایلاستریتور

منوی تایپ (Type) در ایلاستریتور

منوی سلکت (Select) در ایلاستریتور

منوی افکت (Effect) در ایلاستریتور

منوی view در ایلاستریتور

منوی Window در ایلاستریتور

منوی Help در ایلاستریتور

دیدگاهتان را بنویسید