ابزار Reflect در ایلوستریتور

برای منعکس کردن عناصر در فتوشاپ یک قابلیت داریم. اما همین قابلیت در ایلوستریتور، در قالب یک «ابزار» طراحی شده است. البته در ایلوستریتور هم قابلیتی برای منعکس کردن عناصر داریم، اما وجود یک ابزار مختص این کار، تفاوتی است که این برنامه با فتوشاپ دارد. اما چطور با این ابزار کار کنیم؟ در این دانشنامه با هم می‎‌‌بینیم.

انتخاب ابزار Reflect در ایلوستریتور

این ابزار یک هم‌گروهی دارد و آن ابزار Rotate ایلوستریتور است. پس می‌توانید روی این گروه کلیک و ابزار رفلکت را انتخاب کنید. اما یک راه میان‌بر هم داریم. تنها با فشردن کلید حرف O کیبورد، ابزار Reflect انتخاب می‌شود.

ابزار Reflect در ایلوستریتور

آموزش کار با ابزار

ابزار Reflect در ایلوستریتور می‌تواند عناصر را مثل یک آینه منعکس کند. در واقع عنصر مد نظر را حول یک محور نامرئی که خودتان تعیین می‌کنید عمودی باشد یا افقی، می‌چرخاند.

بعد از این که فایل مدنظرتان را در ایلوستریتور باز کردید، روی ابزار Selection ایلوستریتور کلیک کنید. سپس با این ابزار روی عنصری کلیک کنید که می‌خواهید منعکسش کنید.

ابزار Reflect در ایلوستریتور

حالا ابزار رفلکت را انتخاب کنید. اینجا می‌خواهیم یک محور نامرئی بسازیم که عنصر حول آن محور منعکس شود. وقتی با این ابزار روی سند کلیک می‌کنید، یک نقطه آبی‌رنگ ایجاد می‌شود. این نقطه، در واقع اولین نقطه از محور انعکاس است. اما نقطه دوم را چطور تعریف کنیم؟

روی یک جای دیگر سند کلیک کنید تا نقطه دوم ساخته شود. دقت کنید که از آن نقطه آبی تا اینجایی که دارید دوباره کلیک می‌کنید، محور نامرئی شما ساخته خواهد شد. وقتی نقطه دوم را هم مشخص می‌کنید، عنصر حول آن محور منعکس می‌شود.

نکته: دقت کنید که محوری که با کلیک دوم ساخته می‌شود نامرئی است و دیده نمی‌شود.

نکاتی که باید بدانید

چند نکته برای کار با ابزار Reflect در ایلوستریتور کاربردی هستند. اول این که اگر موقع منعکس کردن عنصر کلید Alt را نگه دارید، حین چرخش عنصر، یک کپی هم از آن گرفته می‌شود.

نکته بعدی این که می‌توانید موقع تعیین محور انعکاس، کلید Shift را نگه دارید تا زاویه محور دقیقاً با ۴۵ درجه اختلاف نسبت به زاویه قبلی تعیین شود.

منوی فایل (File) در ایلاستریتور

منوی ادیت (Edit) در ایلاستریتور

منوی آبجکت (Object) در ایلاستریتور

منوی تایپ (Type) در ایلاستریتور

منوی سلکت (Select) در ایلاستریتور

منوی افکت (Effect) در ایلاستریتور

منوی view در ایلاستریتور

منوی Window در ایلاستریتور

منوی Help در ایلاستریتور

دیدگاهتان را بنویسید